Argument .......... pagina 3
Capitolul I. Factorii performanțelor individuale și organizaţionale .......... pagina 5
Capitolul II. Proiectarea postului de muncă .......... pagina 7
Capitolul III. Componentele postului de muncă .......... pagina 9
3.1. Importanța analizei postului .......... pagina 9
Capitolul IV. Analiza postului de muncă .......... pagina 12
Capitolul V. Metode de analiză a postului .......... pagina 14
Capitolul VI. Aplicație practică .......... pagina 15
6.1 Prezentarea societății comerciale SC Electromat SA .......... pagina 15
6.2 Obiectul de activitate .......... pagina 15
6.3 Misiune ,strategii și obiective .......... pagina 16
6.4 Analiza posturilor .......... pagina 17
6.5 Pregătirea și dezvoltarea profesională .......... pagina 23
Bibliografie .......... pagina 24
Oamenii reprezintă principala resursă strategică a unei organizaţii. În ultimii 50 de ani, cu precădere în societatea informaţională, într-o lume aflată în plin proces de globalizare, resursele umane (personalul), reprezentând organizaţia, deţin rolul primordial în dezvoltarea acesteia; capitalul uman a înlocuit, ca importanţă strategică, capitalul financiar. Resursele umane constituie elementul creator, activ si coordonator al activităţii din cadrul organizaţiilor, ele influenţând decisiv eficacitatea utilizării resurselor materiale, financiare şi informaţionale. A descrie oamenii ca fiind „resurse” le subliniază importanţa şi arată faptul că managementul lor cere nivele înalte de preocupare sinceră faţă de oameni, atenţie şi profesionalism.
Motivaţia profesională în alegerea acestei teme este actualitatea acesteia, dar şi rolul important pe care îl joacă o fişă a postului întocmită corect, care stipulează clar, fără echivoc condiţiile pe care personalul ce lucrează în asistenţa socială le au de îndeplinit în munca lui. În întocmirea unui Manual al calităţii unei organizaţii/instituţii de asistenţă socială fişele de post constituie condiţia primordială în atragerea unui personal competent. Vreau să expun în această lucrare faptul că succesul unei organizaţii/instituţii de asistenţă socială e determinat de calitatea resurselor umane, de procedurile prin care se face atragerea unor profesionişti dedicaţi meseriei de asistent social, care să realizeze cele mai grele sarcini cu acelaşi entuziasm cu care le rezolvă pe cele mai uşoare.
Motivaţia personală în alegerea acestei teme îl constituie faptul că lucrez în domeniul resurselor umane în cadrul Serviciului Public de Asistenţă Socială din acdrul primăriei Municipiului Turda, unde particip la acţiuni de recrutare şi selecţie a personalului, la întocmirea procedurilor în domeniul resurselor umane, la analizarea activităţilor personalului şi la întocmirea rapoartelor privind activitatea resurselor umane în cadrul instituţiei. În ceea ce priveşte organizaţiile şi instituţiile de asistenţă spcială, managementul trebuie să fie diferit de cel al sectorului pentru profit şi să îndeplinescă cerinţe specifice acestui domeniu, care are ca principal client individul şi întreg sistemul social.
După o sinteză a mai multor teorii contemporane ce definesc managementul, rezultă următoarele caracteristici:
-managementul este un proces sau serii de activităţi continue şi relaţionate între ele;
-implică şi se concentrează asupra realizării scopurilor organizaţionale;
-îndeplineşte aceste scopuri lucrând cu oamenii şi prin intermediul acestora şi a altor resurse organizaţionale .
Scopul acestei cercetări este de a evidenţia faptul că existenţa unei politici şi a unor proceduri clare în ceea ce priveşte recrutarea şi selecţia de personal, duce la performanţele angajaţilor şi ale organizaţiei/instituţiei, implicit, la crearea unei echipe competitive care să facă faţă provocărilor ulterioare pe care le vor întâlni în munca de asistent social. Un rol important în recrutarea şi selecţia personalului îl joacă fişa postului, prin care sunt stabilite clar cerinţele postului.
1.Manolescu A., Managementul resurselor umane, Editura Economică, Bucureşti, 2001
2.Toader R. Managementul resurselor umane, Editura Risoprint, Cluj Napoca, 2004
3.Nicolescu O., Managementul resurselor umane, Editura Didactică şi Pedagogică, Bucureşti, 1992
4.Novac C., Analiza posturilor – evaluarea performanţelor şi remunerarea, Curs IRECSON, Ed. IRECSON, 2002
Alege cea mai comodă metodă pentru tine: direct sau ca membru.
Intri în contul tău de membru și cumperi un pachet de descărcări.
Plătești imediat, fără cont și primești link-ul de descărcare pe email.