Argument (pagina 4)
Cap. I – Noțiuni introductive (pagina 6)
Turismul (pagina 6)
Cap. II – Litoralul Romanesc – Resurse turistice (pagina 8)
2.1. Potentialul turistic natural al litoralului romanesc (pagina 8)
2.2. Potentialul turistic antropic al litoralului romanesc (pagina 9)
2.3. Statiuni turistice pe litoralul romanesc (pagina 12)
Cap. III –Produs turistic (pagina 20)
Bibliografie (pagina 25)
Motivul pentru care am ales aceasta temă, pentru lucrarea de atestat,este în principal fascinația pe care am acumulat-o in lungile mele excursii împreună cu familia pe Litoralul Marii Negre dar și a numeroaselor documentare ,fotografii si povestioare pe care le-am auzit de-a lungul timpului de la cunoscuți si mass-media. Farmecul acestuia m-a încântat nespus de mult şi m-a lăsat plăcut impresionata de tot ceea ce are în dotare.
Un alt motiv bine întemeiat pentru care am ales Produsul turistic pe Litoralului Romanesc este şi dorinţa mea arzătoare de a vizita şi colinda acest mirific loc,de a-i cunoaste in amanunt tradiția,cultura….Sub aspect turistic, Litoralul Romanesc exercită un adevarat miraj, mii de turisti romani și straini sunt dornici să vadă cu proprii lor ochi aceasta fermecatoare regiune, interesul de a cunoaște Romania le trezeste in primul rand curiozitatea și apoi plăcerea și mulțumirea.
Obiectivele lucrării se concretizează în:
-prezentarea Litoralului Romanesc;
-turismul Litoralului Romanesc;
Prezenta lucrare încearcă să se constituie într-o provocare pentru toţi acei care iubesc turismul şi mai ales pentru cei care vor să-i dedice o perioada din viaţa şi timpul lor liber. Totodată sunt şanse ca la nivel naţional turismul să fie unul din domeniile care ar putea relansa economia deoarece pe lângă resursele de care dispune, prin structura sa specială datorată printre altele efectului multiplicator pe care-l generează asupra zonelor tangenţiale acesta poate da naştere unor numeroase activităţi conexe.
Turismul reprezintă astăzi unul dintre fenomenele care domină lumea contemporană, unul dintre segmentele cele mai profitabile din economia mondială remarcabil prin dinamică, motivaţii multiple şi o mare divesitate a formelor de manifestare. Având în vedere dezvoltarea sa în ultimii ani atât turismul intern cât şi cel internaţional deţin o pondere importantă în economia mondială.
Fiind o activitate “in mişcare”, turismul este purtătorul unor schimbări şi transformări de bunuri şi valori individualae şi nu în ultimul rând de modele culturale. Modelarea acestora reprezintă un fenomen dificil, iar pentru a obţine beneficii maxime şi a reduce dezavantajele societatea trebuie să adopte pachete distincte de măsuri pe care să fundamenteze cercetarea ştiinţifică de profil din perspectiva promovării unui turism ştiinţific.
Fiind numit şi “industria oamenilor” turismul antrenează prin amploarea şi conţinutul său un vast potenţial natural,material si uman având implicaţii profunde asupra dinamicii economiei si societăţii,asupra relatiilor internationale.
Turismul, ca activitate economică poate cauza pagube mari ariilor protejate, în special dacă nu sunt administrate adecvat, dar poate aduce şi mari beneficii. Presiunile din partea turismului cresc rapid. Presiunile asupra locurilor turistice mai cunoscute cresc, astfel încât ariile naturale frumoase devin din ce in ce mai mult locuri pentru turismul de lunga durată, vizite de o zi şi chiar sport. În ultimul timp se încearcă o controlare cât mai bună a resurselor turistice , pentru ca acestea sa fie cât mai bine conservate dar pentru acest lucru este necesară o amenajare turistică cât mai potrivită care să ţină cont atât de avantajele materiale ale zonei turistice în cauză cât şi de păstrarea în cele mai bune condiţii ale resurselor turistice în cauză.
Prezenta lucrare este structurată pe trei capitole:
Primul capitol cuprinde noțiunile introductive ale turismului astfel este detaliată noțiunea de turism la nivelul intregii țări.
In al doilea capitol sunt prezentate resursele turistice ale litoralului românesc inclusiv potențialul turisticnatural și antropic.
In al treilea capitol este reprezentat un produs turistic pentru un grup de 16 persoane pe o perioadă de 9 zile.
1. Bucur- Sabo Mariana, „ Marketing turistic ”, Editura Irecson, Bucureşti, 2006;
2. Radu Iulia, „ Ghidul turistic al României 2006-2007”, Ediţia a VIII-a, Editura Publirom Advertising, 2006;
3. Viorela Anastasiu, Dan Dumitru, Ovidiu Ionita, Atlas geografic, Editura Expert, Bucuresti, 2002
4. Georgeta Patuleanu, Geografia Romaniei, Editura Aula, 2007
5. Florina Bran, Melinda Candea, Irina Cimpoieru, Organizarea, dezvoltarea si amenajarea spatiului turistic, Editura Universitara, 2006
6. Florian Frazzei, Turismul, Editura Cartea Universitara, 2006
7. Ştefania Mihai, Florentina Costea, Cristina Iordache, Cristina Popescu, Valentina Capotă,Cristina Ghinescu, Ioana Pârjol, Carmen Veţeanu- TEHNOLOGIE HOTELIERĂ – MANUAL PENTRU CLASA A XII – a, Editura: NICULESCU
Alege cea mai comodă metodă pentru tine: direct sau ca membru.
Intri în contul tău de membru și cumperi un pachet de descărcări.
Plătești imediat, fără cont și primești link-ul de descărcare pe email.