ARGUMENT
CAP. I. EVOLUŢIA TURISMULUI
I.1.EVOLU’IA TURISMULUI (pagina 2)
I.2.TURISMUL INTERNAŢIONAL (pagina 4)
I.3.TURISMUL ROMÂNESC (pagina 6)
I.4.ROMÂNIA CA DESTINAŢIE TURISTICĂ (pagina 6)
CAP.II. TURISMUL PE LITORALUL ROMÂNESC
II.1.ISTORICUL DEZVOLTĂRII TURISMULUI PE LITORAL ROMÂNESC (pagina 8 )
II.2.POTENŢIALUL TURISTIC AL LITORALULUI11 II.3.CARACTERISTICILE TURISMULUI LITORAL (pagina 11)
II.4.DEZVOLTAREA DURABILĂ A TURISMULUI PE LITORALUL MĂRII NEGRE (pagina 14)
CAP.III. STAŢIUNI DE PE LITORAL MĂRII NEGRE
III.1.STAŢIUNEA MAMAIA (pagina 16)
III.2.STAŢIUNEA CONSTANŢA18
III.3.STAŢIUNILE EFORIE NORD ŞI EFORIE SUD (pagina 21)
III.4.STAŢIUNEA TECHIRGHIOL (pagina 21)
III.5.STAŢIUNEA COSTINEŞTI (pagina 21)
III.6.STAŢIUNILE NEPTUN ŞI OLIMP (pagina 22)
III.7.STAŢIUNEA MANGALIA (pagina 23)
III.8.STAŢIUNEA JUPITER (pagina 25)
STUDIU DE CAZ (pagina 27)
BIBLIOGRAFIE
ARGUMENT
Definiţia dată de Organizaţia Mondială a Turismului (O.M.T.), în privinţa noţiunii de turism este următoarea: activităţile desfăşurate de persoane, pe durata călătoriilor şi sejururilor, în locuri situate în afara reşedinţei obişnuite, pentru o perioadă consecutivă ce nu depăşeşte un an (12 luni), cu scop de loisir, pentru afaceri sau alte motive.
Turismul reprezintă o componentă a călătoriei, înţelegând, prin călătorie, în sens larg, deplasarea dintr-o localitate în alta. Turismul înseamnă activitatea de a călători în afara mediului obişnuit al unei persoane, în orice scop (cu câteva excepţii, în primul rând când persoana respectivă urmează să desfăşoare în locul în care călătoreşte, o activitate remunerată sau se află în situaţii precum efectuarea de tratamente clinice, arest, închisoare s.a.).
România a reprezentat o destinaţie turistică importantă pentru piaţa zonală, promovând, cu precădere, produsele turistice de litoral, staţiunile balneare, programele culturale şi mănăstirile din nordul Moldovei şi Bucovina.
Succesul eforturilor de promovare a turismului în România depinde în mare măsură de poziţionarea ofertei turistice a ţării pe principalele pieţe turistice internaţionale.
România se va diferenţia de destinaţiile concurente prin diversitatea şi unicitatea atracţiilor sale turistice, concentrate într-un spaţiu relativ restrâns.
România va fi prezentată aşa cum este: o ţară cu oameni ospitalieri, dinamică şi sigură, care oferă experienţe de călătorie inedite, multidimensionale
Marea, în general inspiră pentru mulţi dintre noi linişte, echilibru. La prima vedere a mării, aceasta parcă îţi lărgeşte orizontul, îţi dă frâu liber imaginaţiei, trecând dincolo de limite. De aceea, mulţi dintre turişti preferă un loc în care să se relaxeze, un loc cu o atmosferă calmă, exact cum este cel al unei mări.
Marea Neagră atrage foarte mulţi turişti datorită faptului că este o mare liniştită, reprezintă o adevărată plăcere să te plimbi pe întreg litoralul cu cei dragi.
Fiecare zi petrecută la mare este o zi unică. Turiştii care aleg să-şi petreacă vacanţele la mare vor avea de ales din multele opţiuni puse la dispoziţia lor pentru a-şi petrece ziua, urmând ca a doua zi să fie gata pentru alte provocări.
Aici, la mare regăseşti ceva din ceea ce unii numesc „spiritul Mării Negre” adică prietenii din jurul tău, muzică bună şi multă distracţie. Este o adevărată plăcere să mergi pe plajă la limita dintre ţărm şi apă, acolo unde picioarele îţi sunt răsfăţate de fineţea nisipului spălat de valurile mării.
Serile sunt magnifice. La fiecare mişcare a valurilor stelele luminoase se reflectă în apă, iar luna răsare uriaşă lăsând urme, dâre aurii în mare. Zilele petrecute la mare nu vor fi niciodată monotone.
1. Puiu Nistoreanu V. Dinu Producţia şi comercializarea – servicii turistice, 2004
2. Ion Stănescu Potenţialul turistic românesc – Eldorado al viitorului, Ed. Paco, 2002
3. Gabriela Stănciulescu Managementul turismului durabil în ţările riverane Mării Negre, Ed. All 4. Beck, Bucureşti 2000
5. Florina Bran, Dinu Marin Touristic Romanai, Ed. Economucă, 1999
6. www.litoralrom.ro
7. www.oferteturistice.ro
8. www.tourismguide.ro/staţiuni turistice
Alege cea mai comodă metodă pentru tine: direct sau ca membru.
Intri în contul tău de membru și cumperi un pachet de descărcări.
Plătești imediat, fără cont și primești link-ul de descărcare pe email.