Argument .......... pagina 3
Capitolul I: Noţiuni generale privind calitatea .......... pagina 4
Capitolul II: Calitatea proiectării .......... pagina 7
Capitolul III: Elemente de asigurarea calităţii la confecţionarea produselor textile .......... pagina 13
Capitolul IV: Controlul şi îmbunătăţirea calităţii .......... pagina 18
Bibliografie .......... pagina 20
La nivel microeconomic, datorită goanei după acumulări imediate şi a eşecului aplicării unor strategii manageriale corecte, prea puţine unităţi economice conştientizează la un nivel care să depăşească teoria, contribuţia calităţii la profitabilitatea afacerilor şi implicit asupra creşterii competitivităţii.
Majoritatea firmelor româneşti de confecţii funcţionează în următorul cadru: schimbări lente, complexitate operaţională ridicată, incertitudine în evoluţie.
Se practică un management de tip formal, în care libertatea de acţiune este limitată, lăsând puţin loc iniţiativei personale.
Frecvent, noţiunea de sistem al calităţii este înţeleasă ca fiind limitată la component cunoscută a controlului de conformitate cu următoarele manifestări: reluări de activităţi desfăşurate necorespunzător, reduceri de preţ pentru defecte minore sau pentru produse declarate rebuturi, returnări de produse nevândute în reţeaua comercială, pierderi de comenzi, de clienţi etc.
Conştientizarea asigurării calităţii s-a produs de sus în jos, ca urmare a preluării unor reglementări internaţionale o dată cu produsele realizate sub licenţă multinaţională şi a punerii acestora de la nivel superior, decât a motivaţiei în acest sens a directorilor de întreprinderi, având ca efect formalism şi diminuarea importanţei dezvoltării asigurării calităţii.
Toate aceste neconformităţi se realizează cu costuri care se ridică actualmente la circa 25–30% din costurile totale, actualul sistem de management neavând la îndemână tehnicile şi instrumentele necesare de prevenire şi cuantificare.
Deoarece la noi în ţară managementul calităţii în relaţia produs–marfă–utilizator se găseşte deocamdată în faze incipiente, este necesară o deplasare a problemelor de calitate dezvoltării pe termen lung, aspecte care, în acord cu reglementările internaţionale, pot crea noi premize disputării priorităţilor competitive.
Am ales această tema pentru a-mi demonstra noţiunile teoretice şi practice dobândite în cadrul orelor de specialitate în domeniul „industrie textilă şi pielărie”.
1.Manualul Inginerului Textilist, Iaşi
2.Elena Moisescu, Asigurarea Calităţii, Editura Performantica, Iaşi, 2007
3.Standarde de pregătire profesională
4.Curriculum de pregătire profesională
5.Suport de curs, Noţiuni generale privind calitatea, Universitatea Dunărea de Jos Galaţi.
Alege cea mai comodă metodă pentru tine: direct sau ca membru.
Intri în contul tău de membru și cumperi un pachet de descărcări.
Plătești imediat, fără cont și primești link-ul de descărcare pe email.