Argument 3
Capitolul 1: Prezentarea firmei Oriflame 5
1.1 Scurt istoric 5
1.2 Contact 6
1.3 Concurenti direcți 7
1.4 Concurenti indirecți 8
Capitolul 2: Organizarea activității firmei 10
2.1 Date generale 11
2.2 Organigrama 13
2.3 Personalul firmei 14
2.4 Fișe de post 18
Capitolul 3: Politica de produs la Oriflame 27
3.1 Politica de produs 27
3.2 Strategii de produs 28
3.3 Produse 31
3.4 Colaborarea cu firma Oriflame 45
Capitolul 4: Analiza SWOT 48
Concluzie 52
Bibliografie 53
Anexe 54
Politica de produs reprezintă conduita pe care o adoptă întreprinderea cu privire la dimensiunile, structura şi evoluţia gamei de produse şi servicii care fac obiectul activităţii sale, atitudine ce se raportează permanent la cerinţele mediului extern şi în special, la tendinţele manifestate de către concurenţi.
Strategiile de produs semnifică principalele direcţii în care întreprinderea poate să-şi mobilizeze potenţialul uman, material şi financiar pentru a realiza indicatorii economico-financiari pe care şi i-a fixat.
Înţeleasă drept un ansamblu de strategii şi tactici, politica de produs nu trebuie confundată cu o succesiune de decizii de factură tehnologică, chemate să asigure o anumită structură a fabricaţiei, ci ca un proces economic complex de raportare continuă a întreprinderii la necesităţile pieţei, de modelare a componentelor ofertei la aceste cerinţe.
Oriflame este o companie care vinde produse cosmetice pentru o îngrijire naturală a pielii prin intermediul unei forţe de vânzări independentă, în afara circuitului tradiţional al magazinelor de desfacere cu amănuntul.
Compania Oriflame este una dintre companiile cele mai dinamice din lume, ce dispune de una dintre cele mai largi game de produse pe bază de ingrediente naturale, fără testare pe animale.
Compania a fost fondată în 1967 şi este prezentă în 54 de ţări, deţinând supremaţia în vânzări pe piaţa produselor cosmetice în peste 30 de ţări. Anual câştigă aproximativ 550 milioane € din vânzări, având peste 1,4 milioane de clienţi direcţi în toată lumea. Cataloagele sale sunt traduse în 35 de limbi, într-un tiraj de aproape 70 de milioane de exemplare. Deţine în portofoliu peste 650 de produse cosmetice, şi un număr de doar 4200 de angajaţi..
În România Oriflame este prezentă din 1995.Compania a înregistrat, la sfârşitul anului 2002, 60% recunoaştere a mărcii pe piaţa românească.Oriflame este o companie pentru români, condusă de români, cu capital integral suedez.
Compania Oriflame este caracterizată de un spirit întreprinzător, conducere descentralizată şi o atmosferă tinerească şi plină de entuziasm.
În elaborarea prezentei lucrări pentru obținerea certificatului de competențe profesionale am ales pentru studiul de caz compania Oriflame pe baza căreia am prezentat tema acestui atestat și anume „Politica de produs a firmei Oriflame Cosmetics”.
Astfel, în capitolul 1, am realizat o prezentare a firmei cu referire la un scurt istoric, date de contact precum și a concurenților direcți și indirecți.
În capitolul 2, am prezentat noțiunea de organizare a activității firmei precum și personalul existent și organigrama.
În capitolul 3, am prezentat politica de produs a acestei firmei, scoțând în evidență gama de produse existentă.
În capitolul 4, am realizat analiza SWOT a companiei Oriflame, aratând atât punctele forte și oportunitățile cât și punctele slabe și amenințările.
Alege cea mai comodă metodă pentru tine: direct sau ca membru.
Intri în contul tău de membru și cumperi un pachet de descărcări.
Plătești imediat, fără cont și primești link-ul de descărcare pe email.