Capitolul 1: Cercetarea de marketing – noțiuni .......... pagina .......... pagina 3
Capitolul 2: Culegerea informaţiilor în cercetarile de piaţă .......... pagina 11
Capitolul 3: Măsurarea fenomenelor în cercetările de marketing .......... pagina 26
Capitolul 4: Studiu de caz la firma Tymbark Maspex România .......... pagina 32
Cercetarea de piaţă este procesul pe care îl poate realiza o firmă pentru a şti cine sunt clienţii şi care sunt nevoile lor.Cercetarea de marketing este asimilată în practica cercetării de piaţă şi poate fi folosită pentru a oferi baza deciziilor raţionale şi a ajuta la evitarea problemelor care apar atunci când se acţionează din instinct.
Prin cercetarea de marketing se înțelege colectarea, analiza, interpretarea și sintetizarea tuturor aspectelor semnificative ale informațiilor privind problemele de marketing, altfel spus, cercetarea de marketing constă în proiectarea,culegerea,analiza și raportarea sistematică a datelor și concluziilor referitoare la o situație sau alta cu care firma se confruntă pe piață.
Cercetarea de marketing este un proces care definește oportunitățile, problemele de marketing, acțiunile obținute comunicând rezultatele implicațiile lor managerilor de marketing.
Așa cum se definește de către Asociația Americană de Marketing, cercetarea de marketing este funcția care leagă cumpărătorul, consumatorul și publicul larg cu specialistul de marketing prin intermediul informațiilor - informații prin care se identifică și se definesc oportunitățile și problemele, se generează, clarifică și evaluează acțiunile de marketing, se monitorizează performanțele de marketing și se asigură înțelegerea marketingului ca un proces.
Obiectul cercetării de marketing constituie obținerea informațiilor necesare pentru adoptarea de către firmă a celor mai eficiente decizii de marketing. Cercetătorii de marketing desfăşoară o varietate de activități,cele mai frecvente fiind:
-evaluarea potențialului pieței;
-analiza ponderii pieței;
-determinarea caracteristicilor pieței;
-previziuni pe termen scurt,mediu şi lung;
-studii despre procese competitive şi competitori;
-studii ale sistemelor informaționale de marketing,etc.
Cercetarea de marketing îndeplineşte următoarele funcţii:
-Conectează consumatorul, clientul şi publicul cu marketerul, prin informaţiile care sunt utilizate pentru a identifica şi defini oportunităţi şi probleme de marketing;
-Generează, perfecţionează şi evaluează acţiuni de marketing;
-Monitorizează rezultatele activităţii de marketing;
-Îmbunătăţeşte înţelegerea marketingului ca proces.
Alege cea mai comodă metodă pentru tine: direct sau ca membru.
Intri în contul tău de membru și cumperi un pachet de descărcări.
Plătești imediat, fără cont și primești link-ul de descărcare pe email.