ARGUMENT 5
CAP. I MEDIUL AMBIANT AL FIRMEI 6
I.1 Definirea mediului firmei 6
I.2 Componentele mediului firmei 6
CAP. II RELAŢIILE FIRMEI CU MEDIUL EXTERN 9
II. 1 Relaţiile firmei cu micromediul 9
II.2 Relaţiile firmei cu macromediul 13
CAP. III STUDIU DE CAZ LA S.C. SARMASU INTERNATIONAL MOBILA S.R.L 15
III. 1 Prezentarea firmei 15
III. 2 Relaţiile firmei S.C. SARMASU INTERNATIONAL MOBILA S.R.L (SIM) cu elemenele componente ale micromediului 18
III.2.1 Relaţiile firmei cu furnizorii 18
III.2.2 Relaţiie firmei cu clienţii 18
III.2.3. Relaţiile firmei cu concurenţii 19
III.2.4 Relaţiile firmei cu piaţa 20
BIBLIOGRAFIE 21
Orice întreprinderea funcţionează în condiţiile concrete pe care i le oferă mediul său extern. Asta înseamnă că rezultatele activităţii sale vor depinde, pe de o parte, de măsura cunoaşterii fizionomiei şi mecanismului de funcţionare a mediului, iar pe de altă parte, de posibilităţile şi priceperea întreprinderii de a fructifica oportunităţile şi de a evita primejdiile pe care acesta i le furnizează.
De aceea, se impune cu necesitate cunoaşterii conţinutului şi a cerinţelor mediului, precum şi a modificărilor cantitative şi calitative care apar în sfera lui, chiar anticiparea evoluţiei viitoare a mediului, astfel încât întreprinderea să se poate adapta la noua lui structură.
Astfel, in activitatea oricărei firme, mediul sau ambiant joaca un rol esenţial în definirea strategiilor sale, în sesizarea si folosirea oportunităţilor de dezvoltare, constituind practic suportul realizării obiectivelor de creştere economica, de profitabilitate sau doar de supravieţuire.
Mult timp, activitatea agenţilor economici a fost studiata doar din punct de vedere al capacitaţilor de producţie si a profitului obţinut, analiza mediului global sau a celui concurenţial fiind fie ignorate, fie rezumate la analiza cotei-parţi de piaţa a firmei.
Orice organizaţie funcţionează ca un sistem deschis al sistemului global, fiind permeabila la influentele mediului sau, pe care la rândul ei este susceptibila de a-l influenta în mai mica sau mai mare măsura, în funcţie de diverse caracteristici precum: mărimea firmei, cota parte de piaţa, natura activităţii sale, tipul de piaţa pe care evoluează, competitivitatea sectorului etc.
1. Virgil Adascaliţei, Carmen Boboc, Stefan Catoiu, Iacob Olteanu, Nicolae Teodorescu Marketing, Editura Uranus,Bucuresti,2000;
2. Blythe,jim-Comportamentul consumatorului-Strategii si tactici,Editura Bucuresti , 1998;
3. Boier, Rodica- Comportamentul consumatorului, Editura Graphix, Iasi, 1996;
4. Catoiu, Iacob, Teodorescu, Nicolae-Comportamentul consumatorului, Teorii practice,Editura Economica,Bucuresti,1997
5. Florescu,C,Malcomete,P.,Pop,N.Al.(coord)-Marketing:dictionar explicativ,Editura eco- nomica,Bucuresti,2003
6. Gherasim, Toader, Maxim, Emil-Bazele Marketingului, Editura Sedcom Libris, Iasi,1997
7. Kotler , Philip-Managementul marketingului,Editura Teora,Bucuresti,1997
8. Kotler,Philip,John,Saunders,Gary,Armstrong,Veronica,Wong,Principiile marketingului, Editura Teora,Bucuresti,1999
9. Munteanu, Vasile Marketing-Stiinta si arta afacerilor,Editura tipografia Moldova –Iasi 2006
10. Nita, Valentin- Introducerea in merchandising, Editura Musatini, Suceava, 2000.
Alege cea mai comodă metodă pentru tine: direct sau ca membru.
Intri în contul tău de membru și cumperi un pachet de descărcări.
Plătești imediat, fără cont și primești link-ul de descărcare pe email.