ARGUMENT .......... pagina 3
CAPITOLUL I: Analiza SWOT .......... pagina 4
CAPITOLUL II: STUDIU DE CAZ- ANALIZA SWOT A COMPANIEI MCDONALD’S .......... pagina 9
2.1. Prezentarea companiei .......... pagina 9
2.2. Obiectivele de activitate .......... pagina 12
2.3. Organizarea companiei McDonald’s .......... pagina 12
2.4. Cifra de afaceri si portofoliul de produse .......... pagina 14
2.5. Identitatea McDonald’s .......... pagina 26
2.6. Reţeaua McDonald’s în România .......... pagina 27
2.7. McDonald’s in Romania .......... pagina 28
2.8. Redesign .......... pagina 28
Bibliografie .......... pagina 30
ANEXE .......... pagina 31
Am ales această temă deoarece consider ca este una dintre cele mai puternice firme de pe piata produselor de fast food, avand produse de calitate oferite la preturi avantajoase. Aceasta firma s-a impus pe piata mondiala devenind una dintre cele mai cunoscute firme din acest domeniu.
Datorita inovarii si aducerii pe piata a unui sistem diferit de servire rapida in material fast foodului, conceptul McDonald’s a avut o evolutie treptata dar sigura pe piata internationala. Astfel a fost construita o identitate proprie si diferenteata de cea a altor firme concurente.
McDonald's Corporation este cel mai mare lanţ de restaurante de tipul fast-food din lume, vânzând cu prioritate hamburgeri, pui, cartofi prăjiţi, amestecuri de băuturi răcoritoare pe bază de lapte (aşa numitele milkshake-uri) şi băuturi carbo-gazoase. Mai recent, a început să ofere şi salate, fructe, snack wraps şi carrot sticks.
Afacerea a început în 1940, cu un restaurant deschis de fraţii Dick şi Mac Macdonald în San Bernardino, California. Introducerea "Sistemului de Servire Rapidă" în 1984 stabilea principiile restaurantelor fast food. Corporaţia prezentă îşi datează fondarea din timpul deschiderii restaurantului franciză de către Ray Kroc, din Des Plaines, Illinois din 15 aprilie 1955, acesta fiind al nouălea restaurant McDonald's. Kroc a cumpărat mai târziu drepturile legale ale fraţilor McDonald asupra companiei şi a condus expansiunea sa în toată lumea.
Odată cu extinderea plină de succes a companiei McDonald's pe multe pieţe internaţionale, compania a devenit un simbol al globalizării şi al răspândirii stilului de viaţă american. Proeminenţa sa în influenţarea masivă a modului de a mânca al diferitelor categorii sociale, a creat de asemenea un frecvent subiect de dezbatere publică legat de obezitate, etică corporatistă şi responsabilitatea faţă de consumator. A creat, ca un produs secundar şi un jargon specific, aşa cum ar fi expresia junk food în loc de fast food.
Restaurantele McDonald's se găsesc în 120 de ţări şi teritorii din jurul lumii şi servesc aproape 54 milioane de clienţi în fiecare zi. Majoritatea celor independente oferă servire direct in maşină (drive through) sau servire în restaurant (counter service).
“Plan to win” reprezinta strategia de afaceri, de succes, a celei mai mari companii din lume, in domeniul restaurantelor fast-food, McDonald’s.
Produsele, politicile de personal, dezvoltare, pret si promovare s-au dovedit a fi, in decursul celor 30 de ani de activitate, ingenioase si eficiente.
Produsele McDonald’s sunt cautate zilnic in lumea larga de peste 50 de milioane de persoane. Aceastea au devenit atat de cunoscute incat “Big Mac” este index informal folosit pentru puterea de cumparare, printre monedele internationale.
Pentru McDonald’s, succesul intregului lant de restaurante depinde de succesul fiecarui francizat in parte. Iar succesul fiecarui francizat este asigurat de respectarea stricta a standardelor de calitate. Activitatea intr-un astfel de restaurant se desfasoara dupa urmatoarele principii: calitate, serviciu, curatenie si valoare De patru ori pe an, McDonald’s face inspectiile de calitate. Un „inspector regional” verifica timp de 48 de ore functionarea restaurantului: comportamentul personalului, curatenia, starea bucatariilor, calitatea produselor sau timpul de asteptare. Mai mult, McDonald’s efectueaza controale incognito. „Clienti falsi” completeaza controalele oficiale.
Imperiul Hamburgerilor a fost inspirat de modelul uzinelor cu sistem de productie pe banda rulanta, nivelul productiei atingand cote foarte mari in raport cu alte produse de acest tip.
Oferta firmei trebuie sa fie perceputa de clienti ca fiind cea mai atractiva, cea mai credibila, cea mai diferita prin raportare la oferta clientilor.
Pentru a defini punctele tari si cele slabe ale propriei oferte putem apela la analiza SWOT.
Scronimul SWOT provine din engleza si inseamna: Strenghts, Weaknesses, Opportunities, Threates. In romana cei patru termeni pot fi tradusi prin: puncte tari, puncte slabe, oportunitati si amenintari. Din interior provin punctele tari si slabe, din exterior provin oportunitatile si amenintarile.
Primi pasi in realizarea analizei SWOT constau in definirea obiectivelor urmarite. Obiectivele trebuie sa fie cat mai explicite si acceptate de toti factorii participanti la procesul de decizie. Odata identificate obiectivele poate fi realizat si SWOT-ul avand in vedere identificarea corecta a elementelor componente:
Puncte tari – atribute ale firmei care concura la realizarea obiectivelor;
Puncte slabe – atribute ale firmei care impiedica realizarea obiectivelor;
Oportunitati – factorii externi care concura la realizarea obiectivelor;
Amenintari – factorii externi care impiedica realizarea obiectivelor.
1.Manual Mediul Concurențial al Afacerilor, coordonator Camelia Suzana Ilie
2.Manual Strategii de piață
3.http://ro.wikipedia.org/wiki/McDonald's
4.http://en.wikipedia.org/wiki/McDonald's
5.http://mcdonalds.ro/acasa
Alege cea mai comodă metodă pentru tine: direct sau ca membru.
Intri în contul tău de membru și cumperi un pachet de descărcări.
Plătești imediat, fără cont și primești link-ul de descărcare pe email.