ARGUMENT 3
Capitolul I: PREZENTAREA SC.”EXTRAPAN” SA 5
1.1 Scurt istoric al S.C. EXTRAPAN S.A. 5
1.2 Analiza organizării structurale 7
1.3 Puncte forte și puncte slabe ale analizei diagnostic 8
CAP II: CONTABILITATEA STOCURILOR LA SC.EXTRAPAN SA 10
2.1 Prezentarea teoretică a conturilor utilizate 10
2.2 Contabilizarea operației specifice obiectului de activitate al firmei SC.EXTRAPAN.SA 12
Capitolul III: PIAȚA DE ACȚIUNE A SC.EXTRAPAN SA 16
3.1Piața internă și externă a SC.EXTRAPAN SA 16
3.2 Piața de aprovizionare 18
3.3 Chestionar privind produsele SC.Extrapan.SA 19
CAP IV: RESURSE UMANE, PRET ȘI CONCURENȚĂ 22
4.1 Analiza managementului și a utilizării resurselor umane 22
4.2 Cercetarea rețelei de distribuție 24
4.3 Studierea prețurilor și concurenței 26
4.4 Analiza potențialului financiar. Indicatorii financiari 27
CAP V: CEREREA ȘI OFERTA PRIVIND SC.EXTRAPAN SA 34
5.1 Concluzie și propuneri 34
5.2 Anexe 37
BIBLIOGRAFIE 59
Pentru a-şi realiza obiectul de activitate în vederea obţinerii de profit, orice întreprindere cu activitate industrială, comercială, de servicii sau de altă natură, efectuează în mod curent tranzacţii de cumpărări şi vânzări de bunuri şi servicii.
Operaţiile curente de cumpărări şi vânzări de bunuri şi servicii dau conţinut funcţiei comerciale a unei firme şi se efectuează pe baza politicilor de cumpărări şi vânzări stabilite de managerii firmei.
În capul societăţilor comerciale cu obiect de activitate comercializarea mărfurilor la preţ cu amănuntul numărul tranzacţiilor de cumpărări şi vânzări este nelimitat în cursul unei perioade de gestiune luată în considerare, deoarece mărfurile sunt acele elemente de stocuri care se achiziţionează în vederea revânzării fără a suferi modificări sau cu modificări neesenţiale.
Stocurile cuprind ansamblul bunurilor si serviciilor care intervin în ciclul de exploatare al unitatii patrimoniale si care sunt destinate fie a fi consumate la prima utilizare, fie a fi prelucrate în procesul de productie ori a fi vândute în starea în care au fost procurate.
Principalele caracteristici ale stocurilor pot fi sintetizate astfel:
- se afla succesiv si neîntrerupt în diferite faze ale procesului de productie si comercializare;
- descriu în cadrul unei perioade de gestiune mai multe circuite;
- sunt destinate fie a fi consumate la prima utilizare (materii prime, materiale consumabile etc.), fie a fi vândute în aceeasi stare (marfurile) sau dupa prelucrare (produsele);
- contribuie la realizarea cifrei de afaceri a unitatii si la valorificarea capitalului.
Aceste caracteristici fac ca stocurile sa detina un rol important în formarea rezultatului exercitiului. Nivelul stocurilor influenteaza în mod evident volumul productiei, calitatea acesteia, modul de valorificare si realizare a productiei.
Mãrfurile reprezintã o categorie importantä de stocuri, care, în circuitul lor de la producätori pãna la consumatori, generează un volum foarte mare de operaţii economico-financiare ce se efectueazã prin intermediul unui numãr deosebit de mare, agenţi economici, cu diferite profiluri de activitate comercială. Astfel, se poate considera cã existã 3 categorii importante de unitãti patrimoniale cu profil comercial şi anume: en gros sau cu ridicata, en detail sau cu amãnuntul şi mixte.
În ceea ce priveste vânzarea ultimelor elemente de stocuri amintite mai sus se mentioneaza ca, dupã realizarea acestei operatii, se înregistrează numai scriptic în debitul contului de marfuri (371), prin corespondență cu creditul conturilor corespunzătoare naturii lor (301, 302, 303, 381 etc.) şi nu ocazionează aspecte specifice privind evaluarea şi preturile de inregistrare în contabilitate. Totodatã este justificat sa se aiba in vedere, atunci când este cazul, translocarea diferentelor de pret aferente în creditul sau debitul contului 378 “Diferente de pret la marfuri” după cum sunt favorabile şi respectiv nefavorabile, prin corespondenta cu debitul sau creditul conturilor de diferente corespunzatoare activelor circulante materiale in cauza. (308, 388).
Aceasta modalitate de solutionare contabila asigura majorarea, pe de o parte, a cheltuielilor şi implicit a costului de productie numai cu ceea ce se consuma efectiv pentru obtinerea produselor finite, iar pe de alta parte a cheltuielilor privind marfurile cu sumele ce privesc vanzarea celorlalte elemente de active circulante materiale.
Am ales ca tema de susținere a acestei lucrări, materiile prime și anume făina de grâu pentru ca reprezintă alimentația de bază a românilor. Înca din cele mai vechi timpuri s-a cultivat grâul, pentru ca ulterior sa obtina faina, care constituie materia prima de baza la pregatirea pâinii. Consider ca este foarte interesant faptul cum acest aliment a sustinut si sustine în continuare dezvoltarea agriculturii românesti, desi aparent nu are caracteristici deosebite. Faina de grâu nu poate sa lipseasca din alimentatia noastra, iar daca sunt respectate cu precizie toate normele de obtinere, ea poate constitui materia prima fundamentala care aduce calitate produselor de patiserie, produselor de panificatie, pastelor fainoase si altele. Sa nu uitam ca pâinea obtinuta din faina de grâu, printr-o veche traditie, constituie mâncarea de baza a românilor.
1. BOJIAN O. - CONTABILITATEA INTREPRINDERII , ED. EFICIENT 2004
2. CATALIN O. – BAZELEE CONTABILITATII, ED. DIDACTICA SI PEDAGOGICA
RISTEA M. 2003
3. CHARPANTIER P.- GESTIUNEA INTREPRINDERII ED. ECONOMICA 2007
4. VAINER A.- METODE DE PROMOVARE A VANZARILOR, ED CECCAR 2007
5. GHEORGHE BASANU – APROVIZIONAREA TEHNICO MATERIALA IN
INDUSTRIE, ED. POLIROM 2005
6. PANTEA I.P. – MANAGEMENTUL CONTABILITATII INTREPRINDERILOR, ED
HUMANITAS 2006
Alege cea mai comodă metodă pentru tine: direct sau ca membru.
Intri în contul tău de membru și cumperi un pachet de descărcări.
Plătești imediat, fără cont și primești link-ul de descărcare pe email.