CAPITOLUL 1: STRATEGIA DE PIAŢĂ ÎN ACTIVITATEA DE MARKETING .......... pagina 4
1.1. ETAPE ÎN EVOLUŢIA CONCEPTULUI DE STRATEGIE DE PIAŢĂ .......... pagina 4
1.2. CONCEPTUL DE STRATEGIE DE PIAŢĂ .......... pagina 6
1.3. PLANIFICAREA STRATEGICĂ A ACTIVITĂŢII ÎNTREPRINDERII .......... pagina 7
1.3.1. OBIECTIVELE FIRMEI .......... pagina 9
1.3.2. PORTOFOLIUL DE ACTIVITATE .......... pagina 10
1.3.3. PLANIFICAREA STRATEGIILOR FUNCŢIONALE .......... pagina 11
1.4. RELAŢIILE STRATEGIEI DE PIAŢĂ CU POLITICA DE MARKETING ŞI CU TACTICILE DE MARKETING .......... pagina 11
1.5. ROLUL MARKETINGULUI MIX ÎN IMPLEMENTAREA STRATEGIEI DE PIAŢĂ .......... pagina 13
CAPITOLUL 2: FUNDAMENTAREA STRATEGIEI DE PIAŢĂ .......... pagina 16
2.1. PRINCIPII ÎN FUNDAMENTAREA STRATEGIEI DE PIAŢĂ .......... pagina 17
2.1.1. PIAŢA PE CARE ACŢIONEAZĂ ÎNTREPRINDEREA ŞI LOCUL ÎNTREPRINDERII ÎN CADRUL PIEŢEI .......... pagina 18
2.1.2. CICLUL DE VIAŢĂ AL ÎNTREPRINDERII ŞI FUNDAMENTAREA STRATEGIEI DE PIAŢĂ .......... pagina 20
2.2. ELEMENTE DE REFERINŢĂ ALE PIEŢEI UTILIZATE ÎN CLASIFICAREA OPŢIUNILOR STRATEGICE ALE ÎNTREPRINDERII .......... pagina 21
2.3. TIPOLOGIA STRATEGIEI DE PIAŢĂ .......... pagina 23
2.4. COMPONENTELE MIXULUI DE MARKETING .......... pagina 27
2.4.1. VARIANTE STRATEGICE ÎN POLITICA DE PRODUS .......... pagina 28
2.4.2. VARIANTE STRATEGICE ALE POLITICII DE PREŢ .......... pagina 29
2.4.3. VARIANTE STRATEGICE ALE POLITICII DE DISTRIBUŢIE .......... pagina 30
2.4.4. VARIANTELE STRATEGICE ALE POLITICII DE PROMOVARE .......... pagina 31
CAPITOLUL 3: ANALIZA SITUAŢIEI FIRMEI S.C. TABCO CAMPOFRIO S.A. .......... pagina 33
3.1. PREZENTAREA S.C. TABCO CAMPOFRIO S.A. ŞI PRINCIPALELE REZULTATE ÎN PERIOADA 1999 – 2002 .......... pagina 33
3.1.1. SCURT ISTORIC AL S.C. TABCO CAMPOFRIO S.A. ŞI MODUL DE CONSTITUIRE .......... pagina 33
3.1.2. PREZENTARE GENERALĂ .......... pagina 34
3.1.3. FORŢELE INTERNE ALE FIRMEI .......... pagina 36
3.1.4. STADIUL EVOLUTIV AL FIRMEI .......... pagina 43
3.2. POZIŢIA FIRMEI PE PIAŢĂ ŞI NIVELUL COMPETIŢIONAL AL PIEŢEI PE CARE ACŢIONEAZĂ TABCO CAMPOFRIO .......... pagina 45
PARAMETRI FIZICO-CHIICI .......... pagina 48
3.3. MIXUL DE MARKETING AL FIRMEI TABCO CAMPOFRIO S.A. .......... pagina 49
3.3.1. POLITICA DE PRODUS A TABCO CAMPOFRIO S.A. .......... pagina 50
3.3.2. POLITICA DE PREŢ A TABCO CAMPOFRIO S.A. .......... pagina 51
3.3.3. POLITICA DE DISTRIBUŢIE A TABCO CAMPOFRIO S.A. .......... pagina 51
3.3.4. POLITICA DE COMUNICAŢIE PROMOŢIONALĂ A TABCO CAMPOFRIO S.A. .......... pagina 52
CAPITOLUL 4: STRATEGIA DE PIAŢĂ A S.C. TABCO CAMPOFRIO S.A. .......... pagina 54
4.1. STRATEGIA DE PIAŢĂ A TABCO CAMPOFRIO S.A. ÎN PEIROADA 1999 – 2002 .......... pagina 54
4.2. PROPUNERI PRIVIND STABILIREA STRATEGIILOR CORESPUNZĂTOARE COMPONENTELOR MIXULUI DE MARKETING .......... pagina 57
4.2.1. STRATEGIA DE PRODUS .......... pagina 57
4.2.2. STRATEGIA DE PREŢ .......... pagina 58
4.2.3. STRATEGIA DE DISTRIBUŢIE .......... pagina 59
4.2.4. STRATEGIA DE PROMOVARE .......... pagina 60
BIBLIOGRAFIE .......... pagina 61
Anexe .......... pagina 62
Începând din 1990 ţara noastră traversează o nouă etapă, parcurge o perioadă de tranziţie de la o economie centralizată la o economie de piaţă liberă. În acest context, măsurile organizatorice şi legislative menite să creeze cadrul necesar pentru tranziţia de la economia de piaţă au condus la schimbări semnificative în viaţa întreprinderi.
Pentru ca întreprinderea să facă faţă noilor condiţii economice, ca ele să desfăşoare o activitate eficientă, este tot mai stringent necesară încorporarea viziunii de marketing în întreaga lor activitate.
Începând cu anul 1991, întreprinderile nu mai primesc sarcini şi indicaţii într-un plan centralizat, ci au dobândit autonomie, libertate de mişcare, condiţii largi pentru manifestarea iniţiativei, dar şi responsabilităţi suplimentare. În aceste condiţii este necesară stabilirea unei strategii de piaţă clare, realiste.
S.C. Tabco Campofrio S.A. este înfiinţată în anul 1996 ca societatea mixtă româno – spaniolă, având ca obiect de activitate principal producţia şi comercializarea produselor din carne.
Iniţial (1991) societatea s-a numit S.C. Tabco S.A., denumirea de S.C. Tabco Campofrio S.A. primind-o abia în anul 1996.
S.C. Tabco Campofrio S.A. avea obligaţia să desfacă produsele sale prin reţeaua de magazine proprie, denumite Tabco şi utilizând mijloace proprii de transport, iar firma parteneră să trimită utilajele necesare producţiei şi să asigure know how –ul şi asistenţa tehnică.
Reţeaua de magazine Tabco, fără a fi o persoană juridică aparte, ci numai o marcă de comerţ, a comercializat en-gros următoarele produse: parizer şi paté din carne de pasăre şi din carne de porc, carne de pasăre şi de porc, organe de vită şi porc proaspete, salamuri, brânzeturi, lactate, conserve de legume ş.a.m.d.
Astfel, reţetele de producţie sunt în totalitate spaniole, ingredientele şi membranele folosite de asemenea.
An de an gama de produse s-a îmbunătăţit considerabil astfel că în 2001 s-au produs şi comercializat 38 produse, iar în 2002, 48 produse.
Din anul 1991, Tabco şi-a desfăşurat activitatea în Tulcea, având sediul în strada Prislav 177, unde dispune de un spaţiu de 6.000 mp. utilizat pentru birouri, pentru activitatea de producţie, comercializare, depozitare, stocare.
Societatea a desfăşurat anual lucrări de modernizare precum şi lucrări de investiţii pentru îmbunătăţirea activităţii sale şi mărirea capacităţii de producţie. Astfel în 1993 capacitatea de producţie a fabricii era de 5 tone/zi mărindu-se anual şi ajungând în 2001 şi 2002 la 12 tone/zi.
În prezent produsele Tabco Campofrio sunt comercializate atât prin reţeaua de magazine Tabco cât şi prin comercianţii en-detail pe baza comenzilor acestora şi en-gros.
Societatea are depozite şi distribuitori autorizaţi în mai multe judeţe şi oraşe cum ar fi Cluj, Craiova, Bacău, Constanţa, Bucureşti.
Alege cea mai comodă metodă pentru tine: direct sau ca membru.
Intri în contul tău de membru și cumperi un pachet de descărcări.
Plătești imediat, fără cont și primești link-ul de descărcare pe email.