ARGUMENT .......... pagina 3
Capitolul 1: NOTIUNI GENERALE PRIVIND TURISMUL .......... pagina 5
1.1 ISTORIA TURISMULUI .......... pagina 5
1.1.1. Etapa turismului in Antichitate .......... pagina 5
1.1.2. Etapa turismului in Evul Mediu pina la Renastere .......... pagina 5
1.1.3. Etapa turismului in Evul mediu tirziu, in timpul Renasterii si marilor descoperiri geografice .......... pagina 6
1.1.4. Perioada turismului modern si contemporan .......... pagina 11
1.2 CONCEPTE PRIVIND TURISMUL .......... pagina 12
1.3 TIPURI SI FORME ALE TURISMULUI .......... pagina 14
Capitolul 2: DESTINATII PENTRU TURISMUL PE LITORAL .......... pagina 18
2.1 MAMAIA – statiune balneoclimaterica sezoniera, de interes general, in jud Constanta .......... pagina 18
2.2. EFORIE NORD .......... pagina 21
2.3. EFORIE SUD .......... pagina 23
2.4. COSTINESTI .......... pagina 24
2.5. NEPTUN-OLIMP .......... pagina 25
2.6. JUPITER .......... pagina 26
2.7. SATURN .......... pagina 27
2.8. MANGALIA .......... pagina 28
Capitolul 3: Conceperea si promovarea unui produs turistic .......... pagina 29
3.1 CONCEPEREA UNUI SEJUR .......... pagina 31
3.2 CALCULATIA DE PREŢ .......... pagina 32
BIBLIOGRAFIE .......... pagina 34
Calatoriile si turismul reprezinta la ora actuala o piata globala, de dimensiuni uriase, unde se manifesta cererea consumatorilor pentru o imensa varietate de produse si servicii. Nu doar dimensiunile si ritmurile sale de crestere fac aceasta piata foarte atractiva, ci si potentialul sau de viitor, nici pe departe epuizat. Potrivit Organizatiei Mondiale a Turismului (OMT), volumul fluxurilor turistice la nivel global va cunoaste o crestere de 27.6% in perioada 2004-2020, ajungand la circa 1.56 miliarde de turisti in anul 2020 (fata de 696 milioane in anul 2000).
Pe măsura trecerii timpului motivaţiile de călătorie s-au diversificat, pe măsură ce au apărut nevoi si dorinţe noi, multiple şi mult mai complexe, determinate de trasformările înregistrate la nivelul societăţii, în diferitele epoci istorice.
Experţii în domeniu, consideră turismul ca fiind un fenomen economico-social specific civilizaţiei moderne, dezvoltarea sa spectaculoasă constituind o trăsătură caracteristică a secolului nostru.
Pe măsura trecerii anilor şi amplificării călătoriilor, abordările fenomenului turistic au devenit tot mai numeroase, iar definiţia turismului s-a îmbogăţit, încercând să reflecte cît mai fidel complexitatea acestei activităţi.
Pe plan social, turismul îşi aduce un aport substanţial la ridicarea nivelului de instruire, cultură şi civilizaţie al oamenilor. Prin stimularea schimbului de valori, turismul favorizează îmbogăţirea orizontului cultural, informaţional, atât pentru turişti, cât şi pentru populaţia locală.
“Materia primă” a industriei turismului, resursele naturale şi antropice, se vor transforma în “produse turistice” numai printr- un consum efectiv de muncă vie, înglobată în prestaţiile de servicii turistice.
Pornind de la aceasă idee, proiectul îşi propune o abordare a noţiuniunilor de turism, turist şi produs turistic.
Astfel, proiectul este structurat in 3 capitole:
Capitolul 1 -dezvoltă turismul ca activitate economico social vorbeşte despre modul în care a apărut această noţiune si dezvoltarea acestuia de-alungul timpului cât si caracterizarea acestuia.
Capitolul 2 –prezintă zone turistice legate de tema aleasă referindu-se la destinaţii către litoral.
Capitolul 3 –se ocupă în deosebi de promovarea unui sejur întocmit , elaborând calculatia de preţ pentru sejurul realizat.
1.MELINA CANDEA, FLORINA BRAN- Spatiul geografic romanesc - organizare, amenajare, dezvoltare, Editura Economica, 2000
2.CORNELIA POPESCU, CLAUS FINGER BENOIT- expert PHARE, IULIAN ANDREI si prof. dr. OSCAR SNAK, Cartea ghidului din turism
3.Ghidul turistic al Romaniei - editat de "PUBLIROM", 1997- 1998
4.ALEXANDRU D.,NEGUT S.,ISTRATE I., Geografia turismului Editura Academiei, Bucuresti , 1997
5.ERDELI G., ISTRATE I. Potentialul turistic al Romaniei, Editura Univ. din Bucuresti, 1996
6.ION MAC Univ. ”Dimitrie Cantemir”, Geografie turistica generala Fac.de Geografia Turismului, Sibiu , 1994.
7.http://ro.wikipedia.org/w/wiki.phtml?title=Turism/
Alege cea mai comodă metodă pentru tine: direct sau ca membru.
Intri în contul tău de membru și cumperi un pachet de descărcări.
Plătești imediat, fără cont și primești link-ul de descărcare pe email.