CUPRINS
ARGUMENT (pagina 1)
CAPITOLUL I. PRODUSELE TURISTICE: NOȚIUNI INTRODUCTIVE (pagina 3)
1.1.PRODUSUL TURISTIC: DEFINIREA CONCEPTULUI (pagina 3)
1.2.TRĂSĂTURI ALE PRODUSULUI TURISTIC (pagina 3)
1.3.COMPONENTE ALE PRODUSULUI TURISTIC (pagina 6)
1.4.CLASIFICAREA PRODUSELOR TURISTICE (pagina 7)
1.4.1. EXCURSIA (pagina 8)
1.4.2.SEJURUL (pagina 9)
1.4.3. CIRCUITUL (pagina 10)
1.4.4.CROAZIERA (pagina 10)
1.4.5.PRODUSELE TEMATICE (pagina 10)
1.4.6.PRODUSE TURISTICE COMBINATE (pagina 10)
1.5.ETAPELE CONCEPERII PRODUSELOR TURISTICE (pagina 10)
CAPITOLUL AL II-LEA. CONCEPEREA ȘI PROMOVAREA PRODUSELOR TURISTICE DE TIP CROAZIERĂ (pagina 12)
2.1 APARIȚIA CROAZIERELOR PE PLAN MONDIAL (pagina 12)
2.2 CROAZIERA: ABORDARE CONCEPTUALĂ (pagina 12)
2.3 TIPURI DE CROAZIERĂ (pagina 12)
2.4 PRINCIPALELE ZONE DE CROAZIERĂ DIN LUME (pagina 12)
CAPITOLUL III. SITUAŢIA ACTUALĂ A TURISMULUI DE CROAZIERĂ ÎN ROMÂNIA (pagina 14)
CAPITOLUL IV. STUDIU DE CAZ (pagina 17)
CONCLUZII ŞI PROPUNERI (pagina 23)
BIBLIOGRAFIE (pagina 25)
ARGUMENT
Turismul este un fenomen social care constă în deplasarea voluntară și temporară a persoanelor sau grupurilor de oameni care, în principal din motive de recreere, odihnă, cultură sau sănătate, se mută de la locul lor obișnuit de reședință la altul, în acele locuri desfășoară activități lucrative și/sau uneori sunt remunerate, generând multiple relații de importanță socială, economică și culturală.
Pentru multe țări, turismul reprezintă o activitate importantă de venituri , fie exclusiv, fie complementară celorlalte activități economice ale acelei națiuni. În ultimele decenii, turismul a cunoscut o mare creștere, deoarece dezvoltarea sa influențează progresul comunităților.
Produsul turistic se definește ca fiind un ansamblu de bunuri materiale și servicii, capabil să satisfacă nevoile de turism ale unei persoane între momentul plecării și momentul sosirii în locul de plecare. Principalele produse turistice sunt circuitul, sejurul, croaziera, produsele turistice tematice și produsele turistice combinate.
Pentru realizarea acestui proiect de certificare a competențelor profesionale am ales tema ”Conceperea și promovarea produselor turistice de tip croazieră” deoarece consider că acest gen de produs turistic se diferențiază într-un mod mai deosebit de celelalte prin aspecte precum nivelul veniturilor pe care persoanele care doresc să aibă o astfel de experiență inedită trebuie să-l dețină, prin faptul că pot fi vizitate mai multe zone/țări ale lumii într-un interval de timp relativ redus etc.
De asemenea, consider că această temă reliefează, pe de o parte, și impactul pe care un astfel de produs turistic îl poate avea asupra îmbogățirii cunoștințelor turiștilor, atât prin experiența în sine, dar și prin faptul că, de-a lungul efectuării croazierelor, turiștii au la dispoziție, pe parcusul opririlor în porturile stabilite anticipat, să efectueze diferite excursii tematice (pentru a vizita anumite obiectiv turistice relevante pentru destinația respectivă), dar și pentru a intra în contact direct cu cultura din zona respectivă (prin intermediul gastronomiei, prin simpla conversație cu localnicii etc.).
Deși aceste produse turistice par a se adresa persoanelor cu un anumit statut financiar, putem spune că, la momentul actual, există posibilitatea de a efectua anumite croaziere maritime sau fluviale, care presupun o durata mai redusă de timp (doar câteva zile) și pe care și le-ar putea permite orice individ care are un buget destinat anual pentru concedii. Bineînțeles, există mai mulți factori care ar influența decizia de a alege petrecerea concediului într-o croazieră (acest gen de produs turistic va fi evitat, de exemplu, de persoanele care au rău de mare).
1. Andriotis K., Agiomirgianakis G. (2010). Cruise visitors’ experience in a mediterranean port of call. Int. J. Tour. Res. 12 390–404. 10.1002/jtr.770 [CrossRef] [Google Scholar]
2. Backman S., Crompton J. (1991). The usefulness of selected variables for predicting activity loyalty. Leis. Sci. 13 205–220. 10.1080/01490409109513138 [CrossRef] [Google Scholar]
3. Beane T. P., Ennis D. M. (1987). Market segmentation: a review. Eur. J. Mark. 21 20–41. 10.1108/EUM0000000004695 [CrossRef] [Google Scholar]
4. Bloom J. (2004). Tourist market segmentation with linear and non-linear techniques. Tour. Manag. 25 723–733. 10.1016/j.tourman.2003.07.004 [CrossRef] [Google Scholar]
5. Brida J. G., Fasone V., Scuderi R., Zapata-Aguirre S. (2014). ClustOfVar and the segmentation of cruise passengers from mixed data: some managerial implication. Knowl Based Syst. 70 128–136. 10.1016/j.knosys.2014.06.016 [CrossRef] [Google Scholar]
6. Daniela Turcu, Janeta Weisz, “Economia turismului”, Editura Eurostampa, Timişoara 2008
Alege cea mai comodă metodă pentru tine: direct sau ca membru.
Intri în contul tău de membru și cumperi un pachet de descărcări.
Plătești imediat, fără cont și primești link-ul de descărcare pe email.