Capitolul 1. Introducere (pagina 3)
Capitolul 2. Rolul și importanța pregătirii tactice în baschet (pagina 11)
Capitolul 3. Abilități tactice și tehnice (pagina 23)
3.1. Elementele principale ale conștientizării tactice de baschet (pagina 25)
3.2. Caracteristicile conștientizării tactice a jucătorilor moderni de baschet (pagina 26)
3.3. Factori care afectează abilitățile de baschet și conștientizarea tacticilor (pagina 27)
3.4. Analiza relației dintre conștientizarea tactică la baschet și obiceiurile de comportament în competiție ale sportivilor (pagina 28)
3.5. Cum să cultivi conștientizarea tactică de baschet (pagina 29)
3.6. Strategia de cultivare a conștientizării tactice în predarea baschetului (pagina 32)
3.7. Abilitățile tactice esențiale de baschet (pagina 34)
Concluzii (pagina 37)
Bibliografie (pagina 38)
Anexa (pagina 41)
Baschetul este un joc sportiv cu un fond bogat de procedee tehnico-tactice, care stimulează constant dezvoltarea jocului, necesitând jucătorilor să fie pregătiți continuu. Numărul crescut de proceduri tehnice, în special în atac, diversitatea procedurilor de pase, dribling și baschet, precum și eficiența ridicată datorată utilizării acestora, oferă atât jucătorilor, cât și spectatorilor un moment de spectacol uimitor.
Scopul pregătirii tehnice este de a crea și îmbunătăți abilitățile sportive. Fiecare abilitate sportivă are un anumit mod de rezolvare a unei sarcini motorii (conținutul unei abilități sportive) în conformitate cu regulile unui anumit sport, regulile biomecanice și posibilitățile locomotive ale sportivului, care sunt denumite tehnică. Ajustarea individuală specifică a tehnicii de către un atlet este denumită stil.
Tactica de baschet este forma organizatorică și metoda de utilizare rațională a abilităților personale ale jucătorilor și coordonarea tuturor jucătorilor din joc. Dacă organizarea tactică este corectă sau nu, depinde de capacitatea de a maximiza punctele forte și rolurile fiecărui membru al echipei. Realizarea oricărei intenții tactice corecte și cooperare tactică avansată necesită ca membrii echipei să stăpânească acțiunile tehnice corecte ca garanție. Fără acțiuni tehnice, nu există tactică. Din cauza constrângerilor timpului de predare și a progresului didactic, în pregătirea părții de tactică, profesorii neglijează adesea îndrumarea mișcărilor tehnice pentru a îndeplini sarcinile de pregătire și nici măcar nu pot aranja exerciții direcționate de mișcări tehnice, ceea ce face ca jucătorii își pierd pregătirea tactică. Oportunitate favorabilă de îmbunătățire a calității acțiunilor tehnice.
Tehnica jocului de baschet este ansamblul deprinderilor motrice specifice în formă și conținut, care se referă la mânuirea mingii și la mișcările jucătorilor în vederea înscrierii de puncte. Tehnica este importantă în primul rând prin salvarea mișcării și a eficacității acesteia. Nu trebuie înțeles izolat, ci este condiționat de tactici. Tactica este totalitatea acțiunilor individuale și colective ale jucătorilor unei echipe organizate și coordonate uniți și rațional, cu scopul de a câștiga, prin valorificarea calităților și particularităților pregătirii propriilor jucători, în concordanță cu caracteristicile adversarului.
În predarea și antrenamentul de baschet, consolidarea pregătirii conștientizării tactice nu este doar fezabilă, ci și va aprofunda înțelegerea de către jucători a regulilor de baschet. Cultivarea și îmbunătățirea capacității de observare și a cunoștințelor teoretice ale sportivilor va avea un impact profund asupra jocurilor de baschet. Acordarea atenției acumulării și rezumatului experienței de joc este o garanție importantă pentru îmbunătățirea conștientizării tactice la baschet. Capacitatea sportivilor de a se adapta la situații de dificultate, pasivitate, înfrângere și interferență din factori multipli, transformând dezavantajele în avantaje și transformând înfrângerea în victorie, poate îmbunătăți cu adevărat nivelul de baschet.
Fără acțiuni tehnice, nu există tactică. Din cauza constrângerilor timpului de predare și a progresului didactic, în pregătirea părții de tactică, profesorii neglijează adesea îndrumarea mișcărilor tehnice pentru a îndeplini sarcinile de pregătire și nici măcar nu pot aranja exerciții direcționate de mișcări tehnice, ceea ce face ca jucătorii își pierd pregătirea tactică. Oportunitate favorabilă de îmbunătățire a calității acțiunilor tehnice.
1. BONTAŞ I., Pedagogia , Bucureşti , Editura ALL, 1998.
2. CĂLIN şi MARIN C., Procesul instructiv – educativ, Editura Didactică şi Pedagogică R.A., Bucureşti, 1995.
3. CÂRSTEA G., Teoria şi Metodica Fducaţiei Fizice şi Sportului, Editura Universului, Bucureşti, 1993 .
4. CEAUŞESCU N., Probleme pedagogice în educaţia fizică, Bucureşti, Editura U.C.F.S., 1966.
5. CEAUŞESCU N., Rolul educaţiei fizice în formarea omului, Bucureşti, Editura Stadion, 1972.
6. CHELCEA S., Chestionarul în investigaţia sociologică, Bucureşti, C.C.P.S., 1992.
7. COLIBABA – EVULEŢ D., Proiectarea didactică ştiinţifică şi implementarea ei în activitatea sportivă de performanţă, Ştiinţa sportului., Nr. 2, 1996.
8. COSMOVICI A., Psihologie generală , Iaşi , Editura Polirom, 1996.
9. COSMOVICI A., Psihologie şcolară , Iaşi , Editura Polirom, 1999.
10. EPURAN M., Psihologia educaţiei fizice, Vol. I şi II , Bucureşti, Editura I.N.E.F.S., 1982.
11. TATU T., Atletism, Bucuresti, Editura Didactica si Pedagogica, 1983
12. IONESCU A., ANTON B., Dirijarea medicala a efortului, Bucursti, 2004
13. DRAGAN I., Medicina sportiva, Bucuresti, Editura Medicala, 2002
14. DRAGAN I., Medicina sportivă aplicata, Bucuresti, Ed. Globus, 1996
15. DRAGAN I., Selectia si orientarea medico-sportiva, Bucresti, Editura Sport-Turism, 1989
16. DRAGNEA A., MATE-TEODORESCU S., Teoria sportului, Editura FEST, Bucresti, 2002
17. ALEXE N., Antrenamentul sportiv modern., Editura Editis, Bucresti, 1993.
18. BOTA C., Ergofiziologie, Editura Globus, Bucuresti, 2000
19. COLIBABA-EVULET D., BOTA I., Jocuri sportive: teorie si metodica, Editura Aldin, Bucresti, 1998
20. DEMETER A., Fiziologia şi biochimia dezvoltarii calitatilor motrice, Editura Sport-Turism, Bucuresti, 1983
21. DRAGNEA A., Masurarea si evaluarea in educatie fizica si sport, Editura Sport-Turism, Bucresti, 1984
22. DRAGNEA A., Unele aspecte privind structura sistemului de evaluare complexa in antrenamentul sportiv de inalta performanta, Sesiunea Jubiliara, Iasi, 1988
23. DRAGNEA A., Teoria si metodica dezvoltarii calitatilor motrice, Compendiu, M.T.S., Bucresti, 1991
24. EPURAN M., HOLDEVICI I., Psihologia sportului de performanta: teorie si practica, Editura Fest, Bucuresti, 2001
25. HOLDEVICI I., Ameliorarea performantelor individuale prin tehnici de psihoterapie, Editura Orizonturi, Bucuresti, 2001
26. MATE S., Structura si caracteristicile efortului in voleiul de performanta. Modalitati privind optimizarea pregatirii, Teza de Doctorat, Anefs, Bucuresti, 1998
27. PREDESCU T., GHITESCU G., Baschet. Pregatirea echipelor de performanta, Editura Semne, Bucuresti, 2001
28. TEODORESCU L., Probleme de antrenament in jocurile sportive, Editura UCEFS, Bucuresti, 1962
29. TEODORESCU-MATE S., Programare-planificare in antrenamentul sportiv, Editura Semne, Bucuresti, 2001
30. TUDOR S., Criterii psihologice in fundamentarea si structurarea pregatirii sportive, Editura Paideia, Bucresti, 2000
31. Hao Pang, Methods and Strategies to Cultivate Tactical Consciousness in Basketball Teaching, College of Arts and Sciences, Qingdao Binhai College, Qingdao 26555, China, Corresponding author e-mail:ph15615521670@163.com
32. https://uvu.training/blogs/uvu-training-blog/in-basketball-why-are-tactical-skills-so-important
33.https://uvu.training/blogs/uvu-training-blog/in-basketball-why-are-tactical-skills-so-important
34. https://www.alamy.com/tactics-and-strategy-of-attack-in-basketball-a-diagram-with-arrows-on-a-basketball-court-learning-to-play-basketball-basketball-game-offensive-plan-scheme-for-throwing-the-ball-into-the-ring-image453368941.html3
Alege cea mai comodă metodă pentru tine: direct sau ca membru.
Intri în contul tău de membru și cumperi un pachet de descărcări.
Plătești imediat, fără cont și primești link-ul de descărcare pe email.